Waar loop ik het minste risico op storing op mijn internetabonnement?

Bent u van plan om een nieuw internetabonnement af te sluiten, of gebruik te gaan maken van een Alles in 1 Pakket? Zorg er dan voor dat u in ieder geval op de hoogte bent van de storingsgevoeligheid van de providers. De Consumentenbond houdt dit al sinds 2009 bij, waardoor het goed mogelijk is om hier uitspraken over te doen.

 

ProviderMonitor van de Consumentenbond
De Consumentenbond stelt sinds 2009 een ProviderMonitor samen, om aan te kunnen geven met hoeveel storingen klanten te maken krijgen. Sinds 2012 maakt de bond bovendien een onderscheid in Dual Play abonnementen (bellen + internet) en Triple Play abonnementen (bellen, televisie + internet). Steeds meer consumenten nemen gecombineerde pakketten af, waardoor het interessant is om na te gaan hoe het zit met de storingen op dit gebied. De providers met het grootste aantal storingen zijn wat dat betreft het minst interessant op het moment dat de inhoudelijke elementen weinig tot niet met elkaar verschillen.

 

Dual Play abonnementen
Binnen de Dual Play abonnementen valt het op dat het zowel Telfort als KPN zijn die met relatief veel storingen te maken hebben. Zowel bij Telfort als KPN is er vaker sprake van een storing met het oog op het internet, dan problemen met betrekking tot telefonie. Solcon en ZeelandNet scoren aan de andere kant veel beter, maar hebben ook te maken met een minder grote groep klanten. Wat dat betreft lijken Online, XS4ALL en Tele2 geschikte providers, die relatief weinig storingen vertonen, maar aan de andere kant toch een interessant pakket te bieden hebben.

 

Triple Play abonnementen
Binnen de Triple Play abonnementen zien we totaal andere providers naar boven komen, wanneer we kijken naar de meeste storingen. KPN Interactieve TV staat op een vijfde plaats, net achter Telfort op de vierde plek. Het is Ziggo dat de derde plaats inneemt en UPC dat daar nog een plek boven staat. Deze providers laten vooral storingen met het internet zien, waardoor er wat dat betreft nog wat te verbeteren valt. De slechtste keuze wat betreft het aantal storingen is Caiway. Maar liefst 27% van de klanten geeft aan te maken te hebben met storingen, wanneer het gaat om het internet. Nog eens 15% heeft te maken met storingen op het gebied van mobiele telefonie. ZeelandNet scoort opnieuw het best met maar weinig storingen, al doen ook XS4ALL en Tele2 het binnen dit overzicht opnieuw erg goed.

 

 

Plaats een reactie