Problemen Horizon van UPC nog niet opgelost

UPC heeft met Horizon geprobeerd om een innovatieve settop box te introduceren, waarmee de gebruiker meer controle krijgt over wat er op het scherm van zijn of haar televisie verschijnt. Ondanks de goede bedoelingen gaat er nog een hoop mis met de ontwikkeling van UPC, waardoor het aantal klanten sinds de introductie erg hoog is. Eerder al gaf UPC aan de problemen op te gaan lossen, maar de Consumentenbond heeft aangegeven dat het nog altijd veel klachten van klanten krijgt en er meer werk aan de winkel lijkt voor UPC.

 

Problemen vanaf de lancering
Al vanaf de lancering in september loopt het niet erg soepel met Horizon van UPC. UPC-eigenaar Liberty Global gaf eerder al toe dat er fouten zijn gemaakt, maar besloot er toch toe door te gaan met het leveren van de pakketten. Met name de verouderde middelware leek een probleem, aangezien de vraag groter bleek dan men van te voren had ingeschat. Ook verliep het zappen bij veel mensen traag en is de gebruikersinterface in een aantal gevallen onhandig in elkaar gezet. Men gaf direct aan dat er updates plaats zouden vinden, waar tot op heden nog onvoldoende sprake van is geweest.

 

Oplossingen en compensatie
Via de Consumentenbond heeft UPC toegezegd dat men hard bezig is met het werken aan oplossingen en er compensaties plaats zullen vinden waar dat nodig is. Het blijkt via de website van de Consumentenbond dat UPC vooral heeft toegezegd om updates uit te geven, die bijvoorbeeld de snelheid van de box op zullen laten lopen. Daarnaast komt men met een lijst van televisies waarmee de box niet goed werkt en kunnen klanten een terugbetaling van het abonnementsgeld tegemoet zien, voor de periode waarin zij geen UPC diensten af hebben kunnen nemen door de problemen met de settop box.

Plaats een reactie