Consument kijkt nauwelijks televisie via tablet

De consument kijkt nauwelijks televisie via een tablet of een ander mobiel apparaat, we blijven daarvoor vooral het traditionele scherm gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van Thinkbox, het marketingbureau voor Britse commerciële televisie. Gemiddeld kijken we 3 uur en 55 minuten naar onze televisie, wat een kleine 12 minuten meer is ten opzichte van 10 jaar geleden. Het aantal minuten dat we daarvan naar een mobiel scherm kijken is echter nauwelijks opgelopen, terwijl het aantal tablets in gezinnen behoorlijk is toegenomen.

 

Slechts beperkt aandeel televisie via tablet
We kijken gemiddeld genomen slechts enkele minuten per dag naar een mobiel scherm, zoals dat van een tablet. Het gaat om 1,5% van de totale tijd die we televisie kijken. De andere 98,5% van de tijd kijken we gewoon naar het scherm zoals we dat over het algemeen in de woonkamer hebben staan. Bovendien stelt Lindsey Clay, CEO bij Thinkbox, dat hier de komende jaren waarschijnlijk weinig verandering in zal komen. Zij geeft aan dat het grote scherm steeds meer Video on Demand diensten te bieden heeft, waardoor we flexibel zijn in het moment waarop we kijken en we minder snel naar een tablet zullen grijpen.

 

Video on Demand
Dat is op zich opvallend, omdat een eerder onderzoek van Thinkbox juist heeft uitgewezen dat we vooral de mobiele apparaten gebruiken om Video on Demand tot ons te nemen. Uit dit onderzoek bleek dat we slechts in 37% van de gevallen gebruik maken van onze reguliere televisie. De PC is goed voor 45% van de tijd, een tablet 14% en een smartphone 4%. Wat dat betreft zou de verschuiving richting Video on Demand er op termijn wel degelijk voor kunnen zorgen dat we meer televisie op onze tablet kijken, of we gebruik gaan maken van andere mobiele apparaten.

Plaats een reactie