Rabo stopt met mobiele telefonie

De Rabobank heeft besloten te stoppen met de verkoop van mobiele telefoonabonnementen, telefoons en prepaid aanbiedingen. Volgens de bank zijn de bedrijfsactiviteiten te ver af komen te staan van de bancaire activiteiten, waar het om dient te draaien. Men zal daarom stoppen met de verkoop van deze producten, maar aan de andere kant wel ondersteuning blijven bieden aan de huidige klanten. Dat zijn er op dit moment ongeveer 90.000, waardoor zij voorlopig gewoon kunnen blijven bellen, ook wanneer ze prepaid kaarten nodig hebben om beltegoed toe te kunnen voegen.

Mobiel bankieren
Het enige mobiele onderdeel dat de Rabobank blijft uitbreiden is het mobiel bankieren. Dit is inmiddels een enorm succes, aangezien er inmiddels meer dan 1,1 miljoen gebruikers van de applicatie zijn. Ook bij de ABN AMRO is het mogelijk om mobiel te bankieren, net als bij de ING en SNS Bank. Het aantal gebruikers bij de ING Bank bedraagt een miljoen, bij de ABN AMRO bank bankieren 760.000 klanten mobiel en de SNS Bank heeft aangegeven dat 10% van de klanten mobiel bankiert. De Rabobank heeft besloten om het mobiel bankieren naar het hart van de organisatie te verschuiven en het op die manier optimaal te ondersteunen.

Huidige klanten
De huidige klanten van Rabo Mobiel kunnen hier gewoon gebruik van blijven maken. Op de site van de Rabobank valt te lezen (http://www.rabomobiel.nl/rabomobiel/pers/veelgestelde_vragen?key=1357285…) dat de 90.000 klanten gewoon kunnen blijven bellen, gedurende de looptijd van het huidige contract. Ook de 70.000 klanten met een prepaid aansluiting kunnen daar voorlopig gewoon gebruik van blijven maken. De Rabobank geeft alleen aan dat het opwaarderen via een prepaidkaart moeilijker zal worden. Aan de andere kant blijft het wel gewoon mogelijk om beltegoed toe te voegen via de Rabofoon of via Rabomobiel.nl, waardoor er nog voldoende mogelijkheden bestaan.

Plaats een reactie